operationsdagen

11.30 kom jag till sjukhuset då jag fick byta om en till en vit
kläning och ett par över sexiga strumpor som gick upp till
låren. Sen fick jag sitta och chilla tillsammans med mam
tillsammans i väntrummet där vi satt och kollade på Top -Model.
Sen var det dags för mig att gå in i salen och mamma fick
sitta kvar utanför. När jag kom in i operationsssalen fick jag
panik. En massa vagnar, verktyg och en stor hängandes lampa
och en grön säng mitt i smeten.
- ska jag ligga där? Va min första tanke och nästa tanke som
kom upp i huvudet var "cityakuten" . Det såg ut som cityakuten.

I vilket fall som helst så fick jag intravanös och en syrmask
på huvudet så det tog inte sdå lång tid innan jag låg där och sov i
mina djupaste drömmar.
Det var en annan femma när jag vaknade upp.. snurret i huvudet
som värkade samtidigt som du inte hade någon aning om var
du var.. och en sån blåtyg vägg som delar dig från en annan
patient. Masken på huvudet, slangen i armen och en kläma på handen
som tryckte! Men annars var det chill.. jag vaknade första gången
vid 4 då jag fick i mig en pigelin glass och lite jordgubbskräm.
Sen somnade jag om igen och vaknade upp lite då och då.

18.30 kom mamma och pappa och hämtade mig då jag var ombytad
till mina egna kläder. När jag dock var hemma somnade jag igen från
19.00 - 23.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0